Saturday, April 9, 2011

UsAhA TaNgGa KeJaYaAn

bak kata orang la kan... nak gemok punyala senang, tapi bila gemok nak kurus kembali punyala susah. hal ni berkaitan la ngan saya. sebelom berkahwin punyala kurus..tapi tak de la langsing sangat kan. selepas je berkahwin tak ingat langsung untuk beringat bila nak makan.. sebab itula saya sekarang ni gebu dan debab...ops...GEBU??? debab tu betol la

so, sekarang bermulalah proses untuk kembali kurus... target berat badan saya ialah kepada 52 kg..itu adalah berat badan yang ideal buat saya yang tak berapa tinggi ni kan. saya kene lah mengikuti program diet yang seimbang dan teratur.



saya sekarang telah mengurangkan pengambilan karbohidrat dan kolestrol serta lemak dan juga gula yang berlebihan... saya juga minum air masak dengan banyak mengikut kuantiti yang betol.. sebelom ni tak pernah pon minum air masak dengan banyak..selalunya minum ais je... tak pon air berperisa.. 

di samping itu juga saya mengawal kuantiti pemakanan saya supaya makan dengan kuantiti yang sedikit...saya harap dengan semua usaha saya, saya akan berjaya..chaiyok...chaiyok..sila doakan kejayaan saya... insyaallah jika saya berusaha keras, saya akan berjaya..





5 comments:

  1. goog luck darl! :)
    InsyaAllah boleh punya. hehe

    ReplyDelete
  2. saya pon mau kurus..sangat banyak kg kena kurangkan..huwaaa..jom sesama!

    ReplyDelete
  3. rajin2la bersenam yek slaen mengamalkan diet yang seimbang...chaiyok2..!!!!

    ReplyDelete
  4. bagus bagus :) HAHAHA

    ayuhhh semngt !'

    HAHAAA done follow you :)

    teruskan menulis ok !

    happy selalu !

    ReplyDelete
  5. insyaallah usaha akan diteruskan..dlm proses diet..heheh..mari kita sama2 kurangkan kg kita ok... thanks to u all coz bg support pada i...

    ReplyDelete